آندوسکوپی سینوس

افراد بسیار زیادی در جامعه وجود دارند که به طور مداوم با مشکل سینوزیت و سردرد های آن دست و پنجه نرم می کنند. سینوزیت از جمله مشکلاتی است که می تواند به راحتی وضعیت زندگی فرد را تحت تاثیر قرار دهد یا به سادگی وضعیتی را برای او به وجود آورد که فرد دیگر توانایی انجام امور روز مره و معمولی خود را نداشته باشد. از طرف دیگر این بیماری از جمله مشکلاتی است که افراد زیادی را در دوره زندگی خود ، به طور حداقل برای یک بار دچار می کند. در این بیماری ترشحاتی چرکی از بینی و پشت حلق خارج می شود که غالبا همراه با نشانه های مانند تب و سردرد شدید همراه می شوند. بهتر است بدانید این بیماری نیز با پیشرفت علم و تکنولوژی خوشبختانه امروزه قابل درمان می باشد. روش درمانی که برای درمان سینوزیت یا بیماری های از این دست قبیل که می توانند تنفس فرد را مختل سازند ، وجود دارد آندوسکوپی سینوس می باشد. در ادامه این مقاله از سایت دکتر داریوش عرفانیان بهترین و مجرب ترین جراح و متخصص گوش و حلق و بینی مشهد ، توضیحات کاملی را در هیچ کجا یافت نمی شود را در باب پروسه درمان سینوس ها با آندوسکوپی شرح داده ایم.

آندوسکوپی سینوس

آیا سردرد پیشانی یا گرفتگی بینی یا ترشحات مزمن پشت حلق دارید؟

رینوسینوزیت یا سینوزیت مزمن به معنای التهاب مخاط بینی و سینوس های آن می باشد. اصولا زمانی که شما دچار سرماخوردگی طبیعی می شوید حدودا یک هفته یا چند روز بیشتر علائم و نشانه های آن را دارید ، اما در صورتی که علائم سرماخوردگی بیش از یک هفته طول بکشد تشخیص سینوزیت حاد مطرح می گردد. زمان بروز علائم در نوع حاد این بیماری کمتر از یک ماه طول خواهد کشید.

اگر از سردرد های مکرر رنج می برید یا شاهد خروج ترشحات چرکی از بینی خود هستید ، احساس می کنید بینی شما گرفته شده است ، در صورت و نواحی اطراف بینی خود احساس درد و فشار دارید ، گاهاً به تب ، سرفه ، بوی بد دهان یا حتی دندان درد دچار می شوید ، شما به سینوزیت حاد دچار شده اید. برای اینکه علائم به طور قطع تشخیص داده شود و مطمئن شوید که به مشکل خاص دیگری دچار نیستید بهتر است در صورت بروز علائم فوق یا ادامه دار شدن علائم سرما خوردگی به یک پزشک مجرب و متبحر همچون دکتر عرفانیان در مشهد مراجعه کنید تا وی با دریافت یک شرح حال کامل و مثبت و همچنین انجام معاینات داخل بینی به تشخیص درست دست پیدا کند.

درمان سینوزیت با آندوسکوپی سینوس

در وهله اول در صورتی که سینوزیت را در مراحل ابتدایی تشخیص دهید و اجازه ندهید به مراحل حاد تر و جدی تر برسد ، با استراحت کردن و درمان های دارویی مناسب معمولا می توانید آن را بهبود دهید. اما زمانی که علائم این بیماری بیش از 3 ماه طول بکشد ف تشخیص سینوزیت مزمن مطرح می گردد که در چنین مواردی تنها راه درمان اندوسکوپی سینوس در مشهد می باشد.

اندوسکوپی سینوس در مشهد – دکتر عرفانیان

نحوه انجام آندوسکوپی سینوس

در سال های اخیر FESS یا جراحی آندوسکوپیک سینوس تحول بزرگی در درمان سینوزیت های مزمن به وجود آورده است. شیوع بالای بیماری های مرتبط با بینی و سینوس ها ، افزایش آگاهی نسبت به فیزیوپاتولوژی سینوزیت و همچنین پیشرفت های اخیری که درابزار جراحی آندوسکوپی FESS صورت گرفته است ، این فرایند به یکی از اعمال جراحی بینی شایع تبدیل شده است. در این عمل تنها بافت بیمار و سایر قسمت های که مشکل دارند به صورت بسیار دقیق و ظریفی خارج می شوند و راه تهویه و خروج ترشحات سینوسی باز می شود.

فیلم عمل جراحی آندوسکوپی سینوس در تهران

آیا درمان سینوزیت با آندوسکوپی عوارض دارد؟

زمانی که با پروسه این عمل آشنا می شوید ، ممکن است اولین سوالی که در ذهنتان به وجود می اید این باشد که ورود ابزار آندوسکوپی به داخل مجرای بینی مشکلی را ایجاد نمی کند؟ در این خصوص باید بگویم مانند هر نوع عمل جراحی دیگری به دنبال عمل آندوسکوپی سینوس در مشهد نیز عوارض جانبی وجود دارد که اغلب آن ها خفیف و گذرا می باشند. اما بروز اختلال در بینایی و نشت مایع مغزی نخاعی از عوارض جدی و نادر این فرایند می باشد که در صورت عدم تجربه و مهارت کافی جراح بینی ممکن است رخ دهد. بعد از انجام این فرایند مدت طولانی طول می کشد تا مخاط بینی شما به وضعیت طبیعی باز گردد و تا آن زمان ممکن است بهبودی کامل رخ ندهد. لازم به ذکر است که بعد از انجام این فرایند ، شما باید هر هفته تحت معاینه و بررسی و همچنین پاکسازی و ساکشن ترشحات بینی قرار بگیرید تا فعالیت مژک های داخل بینی به حالت طبیعی و درست خود باز گردد. ویزیت های بعد از عمل تقریباً به اندازه خود عمل جراحی آندوسکوپی سینوس مهم و ضروری می باشد واز اهمیت والایی برخوردار است. از همین رو به مدت لازم ، طبق توصیه های پزشک معالج ، بیمار باید تحت نظر قرار گیرد.

این فرایند به طور کلی بی خطر می باشد اما ممکن است در برخی از موارد نادر و خاص با مشکلاتی از قبیل خونریزی بینی ، احساس سرگیجه ، واکنش به دارو های بیهوشی یا رفع گرفتگی بینی همراه باشد. اگر شما دچار یک مشکل ناهنجاری خونریزی هستید یا از دارو های رقیق کننده خود استفاده می کنید ، در معرض خطر بیشتری در خصوص بروز خونریزی بعد از جراحی آندوسکوپی خواهید بود. لازم به ذکر است که دامنه خطرات ممکن است بر حسب سن یا شرایط سلامتی شما متغییر باشد در خصوص خطراتی که ممکن است شما را درگیر کند بهتر است با پزشک خود صحبت کنید.

شایان به ذکر است دکتر داریوش عرفانیان یکی از بهترین و مجرب ترین جراحان آندوسکوپی سینوس در مشهد می باشند که شما عزیزان می توانید برای دریافت نتایج مطلوب و ایمن به مطب ایشان مراجعه فرمایید.

آندوسکوپی سینوس در مشهد - دکتر عرفانیان

آیا برای درمان سایر بیماری های مربوط به بینی و سینوس نیز می توان از جراحی آندوسکوپی استفاده کرد؟

در مواردی نظیر پولیپ بینی ، وجود تومور های خوش خیم در بینی و سینوس ها ، برطرف کردن سردرد های رینولوژیک ، لیک مایع مغزی نخاعی ، اشکریزش مزمن و غیره می توان از دکتر عرفانیان بهترین دکتر آندوسکوپی سینوس در مشهد از این روش استفاده می کنند. در این موارد با استفاده از ابزار و وسایل پیشرفته و با داشتن تجربه و تبحر کافی ، جراح می تواند تومور ها و پولیپ ها  را که در گذشته برای درمان نیاز به ایجاد برش و اسکار های وسیع بر روی صورت وجود داشت خارج کند. برای اینکه بدانید آیا این تکنیک برای شما مناسب است و می تواند در بهبودی شما موثر باشد یا خیر بهتر است در این خصوص با پزشک معالج خود صحبت کنید.

هدف از انجام عمل آندوسکوپیک سینوس

بهتر است بدانید هدف اصلی از انجام این فرایند برداشتن عفونت ها و ترشحات داخل سینوس ها می باشد که موجب مسدود شدن مجرای تنفسی و اختلال در تنفس بیمار شده است. اما این تنها یک طرف ماجرا است چرا که این عمل جراحی اهداف درمانی دیگری مانند درمان سینوزیت مزمن ، کاهش میزان ترشحات سینوسی ، بهبود وضعیت بویایی ، کاهش بیماری های مرتبط با سینوزیت مانند سردرد و غیره در بر دارد که شما عزیزان می توانید برای درمان مشکلات خود و بهره مند شدن از مزایا این تکنیک به بهترین و مجرب ترین جراح آندوسکوپی سینوس در مشهد مراجعه نمایید.