اقدامات قبل از جراحی بینی

انجام جراحی بینی در مشهد یا سایر شهر های ایران یک عمل کاملا اختیاری است که ضرورتی در انجام آن نیست و افراد با میل خود اقدام به انجام آن می کنند. اما به دلیل مهایتی که این فرایند دارد ، لازم است تا اقدامات قبل از جراحی بینی به خوبی رعایت شود تا نتایج خوبی در آخر حاصل گردد. زمانی که یک فرد تصمیم می گیرد تا عمل زیبایی بینی را انجام دهد ، ممکن است ابهامات و سوالات بسیاری برای او ایجاد شده باشد که باعث نگرانی آن ها در این زمینه شود. کسب اطلاعات درست در این زمینه می تواند تا حد بسیار زیادی از نگرانی ها ، استرس ها و ترس های آن ها کاسته و باعث شود تا فرد بتواند با آمادگی خاطر بیشتر خود را برای عمل پیش رو آماده سازد. در طول جلسات مشاوره ای که با دکتر عرفانیان بهترین و متبحر ترین جراح بینی مشهد  برگذار می شود در رابطه با تمامی جنبه های درمانی و زیبایی با زیباجو صحبت می شود تا بیمار بتواند به درک درستی از نتیجه درمان خود برسد. همچنین بداند که پروسه پیش رو طبق اصول و قواعدی انجام می گیرد که اگر فرد تمامی نکات را رعایت کند و عمل جراحی به درستی و توسط پزشکی مجرب انجام گیرد نتایج  مطلوب و برابر با نتایج مورد نظر خواهد بود.

 

اقدامات قبل از جراحی بینی

 

چرا اقدامات قبل از جراحی بینی را انجام دهیم؟

هر چند که جراحی زیبایی بینی در مشهد یک فرایند رایج و اختیاری است اما با این وجود شما نباید با عجله در رابطه با آن تصمیم بگیرید یا به برخی نکات مهم بی توجه باشید. چرا که در نهایت همراه با این پروسه شما به یک نتیجه دائمی دست پیدا خواهید کرد که در زیبایی و سلامت بدن شما تاثیر بسزایی دارد. به عنوان مثال اگر فرد بنا بر دلیل عدم انتخاب یک جراح رینوپلاستی مجرب ، متبحر و کار آزموده دچار مشکلات تنفسی شود ممکن است تا آخر عمر با این موضوع درگیر باشد و دست و پنجه نرم کند.

یا حتی ممکن است زیبایی او برای همیشه به دلیل یک کوتاهی و بروز یک اشتباه که ناشی از عمل زیبایی و عدم رعایت نکات مراقبتی پیش از عمل است ، تحت تاثیر قرار گیرد و فرد را مجبور به انجام عمل های ترمیمی متعددی سازد که ممکن است گاها نتیجه مطلوب نیز به همراه نداشته باشد. آمادگی برای انجام عمل زیبایی بینی در واقع از چند هفته قبل از تصمیم گیری شروع می شود و در این بازه زمانی باید به نکات طلایی مهم توجه شود. در ادامه به توضیح این نکات خواهیم پرداخت.

تعیین هدف مهم ترین مورد در اقدامات قبل از جراحی بینی

داشتن یک هدف درست و منطقی برای انجام این فرایند یکی از مهم ترین اقداماتی است که باید انجام دهید و در رابطه با آن وقت زیادی را صرف کنید. زمانی که پیش از انجام عمل هدف بیمار تعیین گردد می توان تشخیص داد که بینی چه تغییراتی داشته باشد تا در نهایت یک بینی جذاب ، مطلوب و ایده آل محسوب شود. همچنین در صورت وجود مشکلات روانی ابتدا به درمان آن ها پرداخت.

این فرایند ممکن است با اهداف مختلفی از قبیل درمان مشکلات تنفسی ، رفع عیوب و نواقص ظاهری و همچنین اعمال تغییرات متنوع برای زیبا تر ساختن بینی صورت پذیرد که هر کدام از آن ها نتایجی متفاوت از یک دیگر در بر دارند. نکته ای که در این قسمت باید به آن توجه داشته باشید این است که فرد نباید هیچ گاه بینی خود را و نتایج حاصل از آن را با فرم شخصی دیگر مقایسه کند. چرا که در چنین مواردی احتمال نداشتن رضایت از نتیجه حاصل شده بسیار زیاد می باشد.

انتخاب بهترین جراح بینی مشهد

انتخاب بهترین و متبحر ترین دکتر زیبایی بینی در مشهد ، در نتیجه نهایی عمل رینوپلاستی تاثیر بسزایی دارد از همین رو بعد از تعیین هدف جزو مهم ترین موارد در اقدامات قبل از جراحی بینی محسوب می شود. برای این منظور باید تحقیق و بررسی های بسیار زیادی انجام دهید تا در نهایت یک پزشک متبحر ، مجرب ، توانا و با تجربه را برای عمل خود انتخاب کنید. در رابطه با انتخاب جراح بینی مقاله ای جامع تهیه شده است که مطالعه آن می تواند به شما در این زمینه کمک بسیار زیادی کند. در طول آن مقاله به ویژگی های یک پزشک خوب ، نحوه یافتن و انتخاب او پرداخته ایم که با توجه کردن به آن ها و در نظر داشتن تمامی موارد می توانید به انتخابی درست دست پیدا کنید. تنها به یاد داشته باشید که در جلسات مشاوره با پزشک خود در رابطه با اهداف  و انتظارتتان صحبت کنید تا در نهایت پس از مشاهده نتیجه نهایی از آن رضایت کامل داشته باشید. انتخاب یک پزشک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که در مقاله ارائه شده به توضیح تمامی آن ها پرداخته ایم.

 

اقدامات قبل از جراحی بینی

 

مقابله با استرس و ترس های قبل از جراحی

همه ما پیش از انجام هر کاری در رابطه با نتایج آن فکر می کنیم. برخی از ما تنها از جنبه مثبت به ماجرا نگاه می کنند و بر این باور هستند که با داشتن انتخاب درست نتایجی مطلوب خلق می شود و برخی دیگر تنها از جنبه منفی به ماجرا نگاه می کنند و همواره در رابطه با مشکلاتی که حتی ممکن نیست به وجود آیند صحبت می کنند که این مورد تا حدودی می تواند هم بر روی رضایت آن ها از نتایج نهایی تاثیر بگذارد و هم در روند جراحی اختلال ایجاد کند. بهتر است بدانید که ترسیدن باعث افزایش ضربان قلب و در نتیجه افزایش فشار خون می شود که این موضوع در اتاق عمل می تواند دردسر ساز باشد.

از همین رو یکی از مهم ترین موارد در اقدامات قبل از جراحی بینی مقابله با ترس و استرس قبل از جراحی می باشد. یکی از ترس های که به وفور در افراد مشاهده می شود ترس از بیهوشی است که به یکی از بزرگ ترین نگرانی ها و دغدغه های افراد تبدیل شده است که این مسئله کاملا طبیعی است. در واقع می توان گفت زمانی که وضعیت تحت کنترل شما نباشد ، در این رابطه نگرانی و تنش های به وجود می آید. به همین دلیل لازم است تا فرد با اطمینان و اعتماد کامل خود را به دست جراح بسپارد. یکی از بهترین و موثر ترین راه ها برای کنترل ترس از بیهوشی ، کسب اطلاعات درست و کافی در این زمینه می باشد.

شما می توانید با متخصص بیهوشی خود یا پزشکتان صحبت کنید و از او در رابطه با شرایط بیهوشی نکاتی که باید رعایت کنید تا بر روی روند بیهوشی شما تاثیر نگذارد و غیره صحبت کنید. از سوی دیگر امروزه پروسه بیهوشی پیشرفت بزرگی داشته و می توان مطمئن تر از همیشه عمل جراحی را تحت این فرایند انجام دادو همچنین باید این نکته را بدانید که بهترین جراح بینی مشهد ، تیم پزشکی همراه او و متخصص بیهوشی شما همواره در طول زمان عمل جراحی همراه شما هستند و به شما توجه می کنند. برای اینکه در طول روند جراحی برایتان مشکلی به وجود نیاید از شما آزمایشاتی را دریافت می کنند و همواره سطح هوشیاری و سلامت شما را کنترل خواهند کرد.

اگر به سرما خوردگی دچار شدیم  چیکار کنیم؟

یکی از مهم ترین اقدامات قبل از جراحی بینی مراقبت از خود در برابر ابتلا به ویروس سرما خوردگی یا دیگر مشکلات می باشد. از آن جایی که در زمان سرماخوردگی بینی ، حلق و سینوس ها درگیر می شوند و مشکلاتی از قبیل عطسه ، آبریزش بینی ، سرفه ، درد و غیره برای بیمار به وجود می آید و همچنین بعد از انجام رینوپلاستی شما به هیچ وجه نباید عطسه کنید بهتر است قبل از انجام آن مراقب خود باشید تا دچار سرما خوردگی نشوید.

قاعدگی حین انجام رینوپلاستی

یکی از سوالاتی که برای بیماران خانم به وجود می آید این است که در دوران قاعدگی می توان عمل رینوپلاستی را انجام داد یا خیر؟ عادت ماهانه با این پروسه اختلالی ندارد ؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم که اگر شما در روز عمل جراحی متوجه این موضوع شوید جای هیچ نگرانی ندارد تنها می توانید از پرستار بخش پد بهداشتی دریافت کنید و با خیالی آسوده عمل زیبایی بینی را انجام دهید. اما چنانچه زمان رخ داد این موضوع را می دانید با توجه به این که در این دوران خلق و خوی بانوان دچار تغییر می شود و در برخی از موارد درد و خونریزی شدید است ، توصیه می گردد از آنجایی که این پروسه ضرورت درمانی ندارد ، تاریخ انجام آن را به گونه ای برنامه ریزی کنید که با دوره قاعدگی شما همزمان نشود.

توضیحات دکتر عرفانیان در خصوص اقدامات قبل از جراحی بینی و پذیرش 

 

اقدامات قبل از جراحی بینی در رابطه با دارو های که نباید قبل از عمل مصرف کنید!!

چنانچه یکی از متقاضیان جراحی زیبایی بینی در مشهد هستید باید بدانید که یکی از مهم ترین اقدامات قبل از جراحی بینی این است که بدانید چه نوع دارو هایی را پیش از عمل باید مصرف کنید و چه دارو هایی را نباید مصرف نماید. دارو های که نباید مصرف کنید خود به سه دسته مختلف تقسیم می شوند که عبارت اند از دارو های که توسط دیگر پزشکان تجویز می شود که ممکن است دستور قطع یا تعویض آن ها داده شود ، دارو های که نیازی به تجویز پزشک ندارند و دارو های گیاهی که نباید مصرف کنید.

مصرف برخی از دارو ها که توسط پزشک تجویز شده است و موجب رقیق شدن خون و بروز اختلال در انعقاد آن می شوند مانند آسپرین و وارافین باید از دو هفته قبل عمل ترک شوند چرا که می توانند ریسک خونریزی را در زمان انجام عمل زیبایی بینی بالا ببرند. دارو های بدون نیاز به تجویز پزشک نیز مانند دارو های مرتبط با سرماخوردگی ، با وجود اینکه هیچ نوع مشکلی برای بدن به وجود نمی آورند بهتر است برای مدت کوتاهی قطع شوند چرا که می توانند تا چندین هفته بر روی بدن تاثیر داشته باشند. برخی از افراد بر این باور هستند که دارو های گیاهی به دلیل طبیعی بودنشان هیچ نوع مشکلی را برای بدن بیمار به وجود نمی آورد و از همین رو می توانند با خیال آسوده آن ها را مصرف کنند.

اما باید بگویم این تصور کاملا اشتباه است چرا که دارو های گیاهی نیز می توانند طی انجام عمل جراحی مشکلاتی جدی و جبران ناپذیر برای بیمار به وجود اورند. از همین رو قطع این دارو ها یکی از مهم ترین اقدامات قبل از جراحی بینی محسوب می شود و همواره توصیه می گردد تا یک ماه قبل از عمل از مصرف آن ها خودداری کنید. دارو های گیاهی که نباید مصرف شوند عبارت اند از روغن ماهی ، ویتامین E ، عصاره سیر ، سر خارگل و زنجبیل.  

قرص آهن قبل از جراحی بینی را شروع کرد ؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که در خصوص اقدامات قبل از جراحی بینی پرسیده می شود این است که آیا می توان قرص آهن را پیش از انجام عمل جراحی مصرف کرد یا خیر ؟ مصرف این نوع دارو مشکلی برای جراحی به وجود نمی آورد؟در این خصوص باید بگویم که مصرف قرص آهن هیچ مشکلی را برای بیمار به وجود نمی آید و تنها به خونسازی بدن کمک می کند. از همین رو افراد می توانند از هر زمان که خود تمایل دارند شروع به مصرف قرص آهن کنند.

مصرف ویتامین c و قرص زینک قبل از عمل بینی

این مکمل ها به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک بسیار زیادی می کنند و از همین رو باعث تسریع روند بهبودی افراد می شوند. همچنین لازم به ذکر است زینک به طور ویژه موجب بهبود سریع تر زخم ها می شود. ویتامین C تاثیر فوق العاده C تاثیر فوق العاده ای در ترمیم بخیه ها دارد. از همین رو مصرف این ویتامین مشکلی را در روند جراحی و دوران نقاهت بیمار به وجود نمی آورد. به طور کلی شما می توانید این دارو را برای دریافت نتایج بهتر مصرف کرده و بعد از جراحی نیز همچنان به دریافت این ویتامین از طریق مصرف سبزی و میوه ها ادامه دهید.

 

 

دندانپزشکی پیش از رینوپلاستی

همانطور که می دانید در زمان انجام خدمات دندانپزشکی فشار بسیار زیادی به فک ، صورت و حتی بینی به دلیل باز کردن دهان وارد می شود و از آنجایی که ساختار بافت بینی بعد از عمل جراحی ضعیف می باشد ، احتمال ایجاد مشکل در نتیجه عمل بالا می رود به همین دلیل بهتر است خدمات درمانی و زیبایی دندانپزشکی را پیش از شروع روند جراحی انجام شود.

پاک کردن لاک یا ریمو کردن ناخن کاشته شده برای انجام رینوپلاستی

یکی از مهم ترین اقدامات قبل از جراحی بینی که ممکن است برخی از افراد آن را به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه ، بسیار جدی نگیرند ؛ پاک کردن لاک یا ناخن کاشته شده پیش از انجام عمل راینوپلاستی می باشد. بهتر است بدانید که استفاده از لاک های تیره به خصوص رنگ های قرمز ، آبی ، مشکی یا ژلیش ناخن می تواند کار جراحان را در اتاق عمل جراحی با مشکل همراه سازد. پیش از آنکه کاشت ناخن رواج پیدا کند ، این مشکل با استفاده از لاک پاک کن ها برطرف میشد اما امروزه پاک کردن و برداشتن ناخن کاشته شده در اتاق عمل جراحی کار ساده و امکان پذیر نمی باشد. از همین رو نیاز است تا پیش از انجام عمل جراحی از داشتن لاک یا ناخن کاشته شده خودداری کنید یا در صورت امکان آن را پیش از روز موعود برای عمل جراحی ، پاک کنید.

دلیل این موضوع نیز این است که در حین انجام عمل جراحی دستگاهی به نام پالس اکسیمر که میزان اشباع اکسیژن خون را اندازه گیری می کند ، بر روی یکی از انگشتان دست شما قرار می گیرد که بر اساس طول موج های که از خود ساطع می کند ، قادر به تشخیص سطح هموگلوبین خون شما می باشد. لاک های تیره یا ناخن های کاشته شده می توانند در عملکرد دستگاه اختلال ایجاد کنند و جان بیمار را در حین انجام عمل جراحی به خطر بیاندازد. از همین رو توصیه می شود این نکته در اقدامات قبل از جراحی بینی را جدی بگیرید و پیش از عمل اقدام به برداشتن و پاک کردن لاک انگشتان خود کنید.

صحبت با مشاور درباره ترس ها

صحبت با یک مشاور قبل از جراحی بینی می ‌تواند به شما کمک کند که با ترس و نگرانی ‌هایتان درباره بیهوشی ، نتیجه جراحی و دوره نقاهت آشنا شوید و راه‌ های مقابله با آن‌ ها را یاد بگیرید. مشاوره با یک متخصص می ‌تواند اطمینان بیشتری به شما بدهد و روحیه ‌تان را برای روز عمل افزایش دهد. صحبت با مشاور می ‌تواند به شما کمک کند تا نگرانی‌ ها و ترس ‌هایتان و همچنین تصوراتتان از نتیجه جراحی را بازگو کنید و احساسات خود را به صورت صادقانه بیان کنید. مشاور با شنیدن صحبت های شما ، درک عمیق ‌تری از وضعیت شما و نیازهایتان پیدا خواهد کرد و به شما راهنمایی ‌های لازم را ارائه خواهد کرد.

مشاور می ‌تواند به شما روش‌ ها و تکنیک ‌های متنوعی را بیان کند تا با ترس و استرس قبل از بیهوشی روبرو شوید. این روش ها می ‌تواند شامل تمرین ‌های تنفسی ، تکنیک‌ های آرامش بخش و استراتژی ‌های تفکر مثبت باشد. همچنین، مشاور شما را با مراحل بیهوشی آشنا می ‌کند تا اطمینان بیشتری به شما داده شود.

وسایل مورد نیاز قبل از عمل بینی

پیش از انجام عمل جراحی ممکن است توصیه هایی در خصوص وسایل و ملزوماتی که باید در روز جراحی به همراه داشته باشید داده شود. در ادامه ما چند مورد مهم را برای شما فهرست می کنیم :

  • دارو ها : پزشک شما ممکن است دارو های را قبل و بعد از عمل تجویز کند که بهتر است آن ها را با خود همراه داشته باشید تا در زمان درست و مناسب استفاده کنید.
  • کمپرس سرد : بعد از اتمام فرایند جراحی برای کنترل تورم توصیه می شود از کمپرس سرد استفاده کنید. بهتر است کمپرس سرد را به همراه داشته باشید تا بعد از اتمام جراحی سریعا از آن استفاده کنید.
  • بالشت مسافرتی : برای بازگشت به منزل و استراحت و همچنین جلوگیری از خم شدن سر در زمان خواب بسیار مناسب است.

نظرات

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها