جراحی بینی ترمیمی

همه ما به خوبی با جراحی زیبایی بینی یا همان رینوپلاستی آشنا هستیم و می دانیم که این عمل در ایران چقدر پرطرفدار و محبوب می باشد. اما در رابطه با جراحی ترمیمی بینی چطور ؟ آیا می دانید عمل ترمیمی بینی در چه زمان های ضرورت پیدا می کند؟ آیا می دانید اکثر افرادی که قصد دارند بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی از جراحی بینی در مشهد خود تحت عمل ریویژن قرار گیرند چه هدفی دارند؟ آیا می دانید این فرایند چگونه انجام می شود زمانی که بینی برای خلق فرمی جدید دستکاری شده است؟ چنانچه شما نیز از آن دسته از افراد هستید که به دنبال یافتن پاسخ این سوال ها هستید و می خواهید بدانید اگر بینی خود را به فرم فانتزی یا هر فرم دیگری عمل کنید اما بعد ها از نتیجه آن رضایت نداشته باشید باید چیکار کنید یا این مشکل چگونه برطرف می شود این مقاله از سایت دکتر عرفانیان بهترین و متبحر ترین جراح عمل بینی ترمیمی مشهد از دست ندهید. با ما همراه باشید تا با بیانی ساده پاسخ تمامی سوالات را در اختیار شما قرار دهیم.

 

 

عمل ترمیمی بینی چیست؟

حتما تا کنون افرادی را در اطراف خود مشاهده کرده اید یا می شناسید که بعد از اینکه بینی خود را عمل کرده اند از فرم بینی شان رضایت کامل ندارند و همواره در رابطه با اینکه باید مجدداً بینی خود را عمل کنند ، صحبت می کنند. عمل بینی ترمیمی برای بار دوم یا سوم و حتی بیشتر انجام شود را عمل ریویژن یا ترمیم بینی گفته می شود. در حقیقت این مورد در اغلب موارد به منظور برطرف کردن ایرادات عمل اولیه بینی انجام می شود. در برخی از موارد نیز جراحی ترمیمی بینی در مشهد یا دیگر شهر های ایران با این هدف که بتواند ایراداتی که از جراحی اولیه باقی مانده و به طور کامل برطرف نشده است ، درمان کند انجام می گیرد. با توجه به آمار بالای انجام عمل زیبایی بینی ، این مورد طبیعی است که درخواست افراد برای انجام جراحی بینی ترمیمی هم سالانه در رو به افزایش باشد. از بین آماری که از جراحی های انجام گرفته به دست آمده است ، می توان گفت نزدیک به 80 درصد افراد کره زمین عمل زیبایی بینی را انجام داده اند.

دلایل انجام جراحی ترمیمی بینی

بهتر است بدانید که جراحی اولیه بینی و انتخاب یک جراح بینی مجرب و متبحر در شهر مشهد یا دیگر شهر های کشور بسیار مهم می باشد به گونه ای که می تواند در نتیجه عمل و جلوگیری از نیاز پیدا کردن به عمل بینی ترمیمی در مشهد تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. اما گاهی به دلیل عدم تجربه پزشک یا حتی بی احتیاطی کردن بیماران و انجام کار های خطرناک مانند خم کردن بینی ، خوابیدن بر روی صورت یا انجام ورزش های پر تحرک و غیره مشکلاتی برای آن ها به وجود می آید که باعث می شود فرد اقدام به انجام جراحی بینی ترمیمی کند. اگر به مطب پزشکان مجرب و متبحری که در زمینه جراحی ترمیمی بینی از تجربه ، مهارت و تخصص بالایی برخوردار هستند مراجعه کنید مشاهده خواهید کرد که اغلب مراجعه کنندگان به دلایلی که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت ، اقدام به عمل ترمیمی بینی می کنند.

  • مسدود شدن راه تنفسی

گاها به دلیل نداشتن تجربه کافی یا تخصص بالای پزشک ، در حین انجام عمل جراحی ، به ساختمان بینی و تنفس بیمار آسیب جدی وارد می شود. این موضوع می تواند باعث شود که بیمار با مشکلات تنفسی مانند خس خس کردن در زمان نفس کشیدن یا متوجه نشدن بوی اطراف یا کاهش حس بویایی و غیره رو به رو شود. بسته شدن راه بینی یا گرفتگی مجرای تنفسی و همچنین صدا دار شدن تنفس باعث می شود تا فرد برای درمان مشکلات خود برای عمل بینی ترمیمی اقدام کند.

  • افتادگی نوک بینی و جراحی بینی ترمیمی

این مشکل در اغلب موارد به دلیل این که پزشک در حین انجام عمل جراحی به درستی غضروف های بینی را تقویت نکرده است رخ می دهد. نوک بینی بعد از مدت زمان کوتاهی دچار افتادگی می شود و ظاهری نامناسب را برای فرد به وجود می آورد. از همین رو نیاز است تا برای برطرف کردن آن تحت جراحی ترمیمی بینی قرار گیرد.

  • به وجود آمدن ظاهری غیرطبیعی و افراط در تغییرات

همانطور که می دانید هدف از انجام عمل زیبایی بینی در کل جهان ، ایران و مشهد ، خلق ظاهری طبیعی در فرد و برطرف کردن عیوب و نواقص ظاهری بینی می باشد. متاسفانه برخی از پزشکان به دلیل اشراف نداشتن به علم زیبا شناسی روز ، مدل های را برای بینی خود انتخاب می کنند که فرد بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی حدوداً چند سال متوجه می شود که فرم بینی او بسیار غیرطبیعی و مصنوعی می باشد و نیاز به جراحی ترمیمی بینی دارد. از طرفی دیگر ممکن است برای یک فرد فرمی را انتخاب کنند که اصلا متناسب با چهره او و سایر اجزای چهره او نمی باشد در چنین مواردی عمل بینی ترمیمی ضرورت پیدا می کند. به عنوان مثال تصور کنید که آقایی با اجزای چهره مردانه ، بینی عروسکی داشته باشد یا خانمی که دارای بینی گوشتی با اجزای چهره ای درشت است جراحی بینی فانتزی را انجام دهد. افراط در تغییرات خود می تواند مسئله ای باشد که موجب گردد تا فری غیرطبیعی و نازیبا برای بیمار به وجود آید و در نهایت فرد تصمیم گیرد عمل ترمیمی بینی انجام دهند.

 

جراحی ترمیمی بینی در مشهد - دکتر عرفانیان

 

  • باقی ماندن قوز بینی

با وجود اینکه در همه مطالب گفته می شود که بینی های استخوانی به دلیل داشتن ساختاری مناسب بهترین نوع بینی برای عمل بینی هستند اما در صورتی که این نوع بینی ها نیز توسط پزشکی مجرب ، متبحر و متخصص عمل نشود ممکن است همچنان دارای مشکلات ظاهری مانند باقی ماندن قوز روی پل بینی باشند. باقی ماندن قوز روی پل بینی باعث می شود تا ظاهر بینی آن ها نا زیباتر از حالت قبل شود. جراحی بینی ترمیمی ، به قوز باقی مانده از عمل اولیه کمک می کند.

  • عدم تقارن سوراخ های بینی

بسیاری از افراد پیش از انجام عمل زیبایی بینی این دغدغه را دارند که سوراخ های بینی آن ها با یکدیگر یکسان شود. پیش از هر چیزی باید در این خصوص بگویم گاها این انجام این کار امکان پذیر نیست اما چنانچه یک دکتر جراحی ترمیمی بینی خوب و مجرب در مشهد برای انجام عمل ترمیمی بینی انتخاب شود می تواند تا بیشترین حد ممکن سوراخ ها شبیه به یک دیگر عمل کند. گاهی عدم تقارن سوراخ ها به قدری زیاد است که فرد ناچار به انجام عمل بینی ترمیمی می گیرد.

  • باریک شدن بیش از اندازه تیغه بینی

باریک شدن زیاد تیغه بینی معمولا بیشتر در بینی های استخوانی اتفاق می افتد. علاوه بر این که یکی از مشکلات نامتعارف بودن و نازیبایی شکل بینی محسوب می گردد ، از نظر تنفسی نیز می تواند برای بیمار مشکل ایجاد کند. در جراحی بینی ترمیمی ، جراح و متخصص جراحی با تقویت غضروف ها این مشکل را برطرف خواهد کرد.

  • بزرگ باقی ماندن نوک بینی

از دیگر مشکلاتی که ممکن است برای بیماران به وجود آید و باعث شود تا آن ها نسبت به انجام جراحی ترمیمی بینی در مشهد اقدام کنند بزرگ باقی ماندن بینی یا نوک آن بعد از انجام راینوپلاستی می باشد. اغلب کسانی که اقدام به انجام راینوپلاستی می کنند تمایل دارند تا کمی از پهنای نوک بینی خود یا پره های آن کم کنند اما این تقاضا ممکن است به دلیل مهارت نداشتن پزشک انجام نپذیرد یا به اندازه کافی کوچک نشود. هر چند که ممکن است فرم زیبایی هم داشته باشد. عمل ترمیمی بینی به رفع تمامی این مشکلات به متقاضیان کمک می کند اما باید از دکتری مجرب کمک گرفت.

فیلم نمونه کار عمل زیبایی بینی دکتر داریوش عرفانیان در مشهد

 

نحوه اعمال تغییرات بر روی بینی آسیب دیده 

همانطور که می دانید در زمان انجام عمل اولیه بینی پزشک برای اینکه تغییرات مورد نظر خود را به وجود آورد ساختمان بینی ، غضروف ها و پوست را تغییر می دهد. به عنوان مثال برای برطرف کردن قوز روی پل بینی مقداری از استخوان را برداشته و استخوان ها را برای چسباندن به یک دیگر کمی تراش می دهد که این مسئله باعث می شود تا استخوان بینی کمی دستکاری شود و امکان اعمال تغییرات بر روی آن در زمانی دیگر  و انجام جراحی بینی ترمیمی وجود نداشته باشد. یا این امکان وجود دارد تا پزشک برای انجام عمل اولیه بینی و فرم دهی بینی مقداری از غضروف های بینی را حذف کند.

در چنین مواردی انجام هر گونه عمل زیبایی بر روی بینی برای بار دوم یا به عبارتی دیگر جراحی ترمیمی بینی حتی بیشتر کمی چالش بر انگیز تر و ریسک پذیر تر می باشد. در  طی عمل بینی ترمیمی ، پزشک با مشکلات بسیار زیادی که در عمل اولیه وجود نداشتند مواجه می شود برای مثال با جای زخم و اسکار های رو به رو خواهد شد که نیاز به بهبود دارند. همچنین ممکن است نیاز داشته باشد تا برای تقویت بینی و باز گرداندن زیبایی به آن از پیوند غضروف استفاده کند. در چنین عمل های زیبایی تجربه و مهارت پزشک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.  عمل ترمیمی بینی چه در شهر مشهد انجام شود و چه در سایر شهر های ایران ، معمولا شامل تغییر شکل و غضروف های بینی و همچنین ساختار استخوانی اصلی بینی است تا به  این منظور ظاهری جذاب تر برای بینی به وجود آید. همچنین از سوی دیگر عملکرد بینی بهبود یابد. ساختار بینی چنانچه اصلاح گردد در اغلب موارد با بهبود عملکرد همراه خواهد بود. شکل و ظاهر بینی توسط غضروف هایی که در بینی شما وجود دارند تعیین می گردند.

تنها راهی که برای ایجاد تغییر ظاهر و عملکرد وجود دارد این است که شکل و موقعیت قرار گیری غضروف ها بینی طی جراحی ترمیمی بینی تغییر کنند و پس از آن پوست از نو بر روی بینی شما قرار گیرد تا شکل جدیدی برای بینی به وجود آدی. به بیان کلی همانطور که اشاره شد برای اینکه جراحی بینی ترمیمی را انجام داد نیاز است تا از غضروف های دیگر نواحی بدن مانند غضروف های گوش ، دنده و تیغه میانی بینی استفاده کرد. تا بتوان فرم نامناسبی که به دلیل برداشتن بیش از اندازه غضروف و استخوان به وجود آمده است بهبود یابد. در برخی از موارد مخاط بیش از حد ، از بینی برداشته می شود که با نام سندروم بینی خالی نیز شناخته می شود. این مشکل یک نوع بیماری جدی و بسیار وخیم است که در حال حاضر علم پزشکی برای آن راه درمانی را پیدا نکرده است.

میزان موفقیت آمیز بودن جراحی ریویژن

با توجه به تمامی چالش های که برای عمل بینی ترمیمی در این میان وجود دارد ، امکان این که در نهایت نتیجه ای مطلوب و موفقیت آمیز به دست آید بسیار کم است اما غیر ممکن نیست. بهتر است برای بینی ، یک ظاهر ایده آل که به صورت فرد نیز می آید وبا اجزای صورت تناسب دارد در نظر گرفته شود و نه یک بینی که عیب و نقص که به تنهایی زیبا است. برای بسیاری از کسانی که تجربه انجام عمل بینی ناموفقی را داشته است و بعد از عمل ترمیمی بینی به یک بینی مصنوعی و نا زیبا دست پیدا کرده اند ، مهمترین انتظاری که از جراحی ترمیمی بینی در شهر مشهد دارند ، بازگرداندن ظاهر طبیعی به صورت است. بهتر است طی انجام جراحی بینی ترمیمی تا حد امکان بافتی از بینی حذف نگردد و تنها ساختار بینی و ظاهر آن اصلاح شود.

 

جراحی ترمیمی بینی در مشهد - دکتر عرفانیان

 

چند بار می توان بینی عمل شده را ترمیم کرد؟

یکی از مهم ترین و پر تکرار ترین سوالاتی که در خصوص عمل ترمیمی بینی پرسیده می شود این است که آیا می تواند چندین بار جراحی ترمیمی بینی را انجام داد یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم که همانطور که از اسم عمل جراحی بر می آید ، می توان آن را به منظور ترمیم و بهبود وضعیت بینی بار ها و بار ها حتی در مواردی برای بار چهارم یا پنجم نیز انجام داد. چرا که علت مراجعه افراد برای ترمیم بینی خود به منظور هماهنگ کردن اجزای صورت و ایجاد توازن در آن ها می باشد. در مواردی که عدم تقارن در بینی و مشکلات آن بیش از حد معمول باشد با جراحی ترمیمی بینی رفع نشود ، بهترین جراح بینی مشهد توصیه می کند بیمار مجددا بینی خود را عمل کند. اما باید به یاد داشته باشید که این عمل هر بار که انجام می شود با چالش های بزرگ تر و جدی تر همراه بوده و احتمال اینکه نتیجه ای مطلوب از آن به دست آید بسیار کم می باشد. پس بهتر است برای بار دوم پزشکی مجرب و متبحر را انتخاب کنید که به نتیجه مورد نظر خود برسید.

چه زمانی برای جراحی ترمیمی بینی مناسب است؟

به طور کلی ، جراح ترمیمی بینی ، توصیه می کند تا به منظور انجام عمل ترمیمی بینی ، بیمار یک سال صبر کند. چرا که این عمل بر روی ساختار استخوانی و غضروفی بینی انجام می گیرد و تمامی اصلاحات بر روی این بخش ها انجام می پذیرد. جراح بینی به منظور به دست آوردن این ساختار استخوانی و غضروفی می بایست پوست بینی را از روی اسکلت بینی بلند کند تا امکان اعمال تغییرات بر روی آن فراهم شود. پس از اتمام رینوپلاستی ، به طور متوسط نیاز به یک سال زمان نیاز است تا پوست بینی به طور کامل و درست به ساختار زیرین خود متصل شود و ترمیم یابد. طی این مدت زمان ، شما حتما با تورم شدیدی رو به رو خواهید شد و از همین رو نمی توان نتیجه نهایی را مشاهده کرد. از همین رو به مدت یک سال صبر کنید تا هم پوست شما ترمیم یابد و هم تورم بینی از بین برود.

عمل ترمیمی بینی چگونه است ؟

این نوع عمل جراحی نیز می تواند بر نوع آسیبی که به بینی وارد شده است و ایراداتی که دارد به دو صورت باز و بسته انجام شود. به عنوان مثال اگر بعد از جراحی نوک بینی به دلیل عدم اتصال درست گرافت و غضروف گذاری بینی دچار افتادگی شود ، به دلیل سخت و پیچیده شدن روند جراحی و نیاز به انجام پروسه پیوند غضروف نیاز است از تکنیک باز استفاده شود تا بهترین جراح ترمیمی بینی مشهد دید خوبی را داشته باشد. اما نکته مهم در این عمل توجه به آسیب های پوستی در بینی است که اگر به دست پزشکی با تجربه و کار آزموده انجام گیرد می تواند تا حد بسیار زیادی ریسک عمل ترمیمی را کاهش دهد. توجه داشته باشید که اگر آسیب پوستی بیش از اندازه باشد این امکان وجود دارد که انجام جراحی ترمیمی بینی از سوی جراح توصیه نشود.

در طول عمل ثانویه بینی به دلیل اینکه بافت اصلی و سالم در طول جراحی اولیه از بین رفته و آسیب دیده است به طور کلی نیاز به پیوند غضروف و گرافت گذاری برای خلق فرمی مطلوب و ایده آل نیاز است. در صورتی که حجم غضروف مورد نیاز کم باشد ، از غضروف تیغه میانی بینی یا غضروف گوش استفاده می شود در غیر این صورت نیاز است از غضروف دنده یا غضروف های مصنوعی استفاده کرد.

رضایت زیباجو از نتیجه جراحی به دست دکتر عرفانیان

 

 

ترمیم بینی عمل شده بدون جراحی

جالب است بدانید راه حل ترمیم عیوب و نواقص بینی بعد از انجام رینوپلاستی تنها جراحی ترمیمی بینی نمی باشد. خوشبختانه با پیشرفت روز افزون علم پزشکی روش های بسیار متنوعی برای پاسخگویی به نیازهای درمانی و زیبایی انسان ابداع شده است.

  • برای مثال تزریق ژل یا فیلر به بینی ، می تواند راه حلی درست و ایمنی برای برطرف کردن عیوب ظاهری بینی باشد.

به عنوان مثال شخصی را در نظر بگیرید که بعد از انجام جراحی ، قوس بیش از اندازه ای در استخوان بینی خود داشته باشد. این شخص می تواند برای برطرف کردن موقتی این مشکل از فیلر های پر کننده استفاده کند و فرورفتگی ایجاد شده را برطرف سازد و زیبایی را به بینی و چهره خود باز گرداند.

  • اما حال فرض کنید شخصی بعد از رینوپلاستی از مشکلات تنفسی بعد از عمل جراحی بینی رنج می برد.

این مشکل برخلاف مورد فوق دیگر با روش های ساده برطرف نمی شود و نیاز به عمل رویژن و ثانویه به منظور رفع مشکلات و ایرادات موجود می باشد. پس فراموش نکنید تنها عیوب ظاهری و کوچک بینی را می توان با استفاده از روش های ساده و معمول مانند تزریق ژل و فیلر از بین برد و قرار نیست بعد از تزریق کردن ژل به بینی تمامی مشکلات بینی به خصوص مشکلات داخلی و تنفسی برطرف شود و نیاز است برای درمان جراحی ترمیمی بینی در شهر محل سکونت شما مانند مشهد انجام شود. البته در خصوص تزریق ژل و فیلر باید این نکته را متذکر شد که این تکنیک ها خطرات بزرگی را با خود به دنبال دارند که در مقاله عمل بینی در رابطه با آن ها صحبت کرده ایم.

مزایای عمل ترمیمی بینی در مشهد

بیمارانی که عمل بینی اولیه آن ها به هر دلیلی از قبیل مراجعه به پزشک نابلد ، عدم رعایت مراقبت های بعد از جراحی بینی و غیره با شکست مواجه شده و از آن رنج می برند ، عمل ترمیمی بینی می تواند فواید بسیاری برای آن ها داشته باشد که این فواید عبارت اند از:

  • کاهش ناهنجاری های ساختاری : گاها جراحی ناموفق بینی ، مشکلات تنفسی بسیاری را برای بیمار به وجود می آورد ، از همین رو با عمل ریویژن می توان هر گونه ناهنجاری ساختاری ناشی از اولین عمل را کاهش دهد.
  • بهبود اعتماد به نفس : با بد فرم شدن بینی بعد از عمل اولیه یا بروز مشکلات ناپسند ، اعتماد به نفس فرد به جای اینکه افزایش پیدا کند کاهش پیدا می کند. زمانی که نتیجه کسب شده از رینوپلاستی انتظارات زیباجو را فراهم نمی کند ، عزت نفس بیمار نیز حتی از سطح قبلی خود پایین تر نیز می رود. با پیدا کردن یک جراح بینی مجرب و متبحر و اصلاح فرم بینی بعد از یک عمل ناموفق می تواند این مشکل را نیز برطرف کرد.

هزینه جراحی بینی ترمیمی در مشهد

هزینه عمل ترمیم بینی غالبا بیشتر از جراحی زیبایی بینی اولیه است. چرا که در جراحی ثانویه بینی آسیب دیده است و علاوه بر بازسازی نیاز به اعمال تغییرات بیشتری نسبت به جراحی اولیه دارد ، حتی در برخی از موارد نیز نیاز است تا برای اصلاح فرم بینی و جلوگیری از بروز عوارض جانبی پیوند غضروف انجام پذیرد که این مورد باعث پیچیده تر شدن روند جراحی می شود. از همین رو برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است به صورت حضوری به جراح ترمیمی بینی انتخابی خود مراجعه کنید تا وی در ابتدا بینی شما را معاینه و موارد نیاز به اصلاح را شناسایی کند و سپس هزینه نهایی را اعلام کند.

نظرات

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها